woensdag 30 mei 2012

Buschauffeur met fiets

Omdat het waait word ik tijdens het inpakken van mijn spullen deze morgen niet door de muggen opgevreten. Na een bakkie thee van de buurvrouw, zet ik vanaf Broadford koers richting Portree vanaf waar het verder gaat langs de mooie ruige kust. Voorbij Staffin wil ik doorsteken naar Uig, maar op aanraden van een fietser rij ik alleen naar de top van het pasje om vervolgens dezelfde weg weer af te dalen. Ten 1e vanwege het mooie uitzicht en ten 2e omdat het noordelijke stuk van de kustroute ook zeer de moeite waard is. Dit volgens de Schotse fietser. Beide adviezen blijken gelukkig te kloppen. Op de top van het pasje druk ik mijn fiets in de handen van een Schotse buschauffeur in kilt en maak een foto. "I hope you don't charge me anything for this" zeg ik. Hij is onderweg met een kudde Japanners en aan de late kant vertelt hij mij. Door het pasje ben ik wat later in Uig dan de bedoeling is maar het was de moeite waard. gr.bertus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten