woensdag 23 mei 2012

Korte broek

Vandaag een dagje met Dario op gefietst, een Spaanse student die in Edinburgh studeert. We wilden via het pontje bij Cromarty richting het noorden fietsen. Bij toeval informeer ik naar het pontje en kom er zo achter dat deze pas vanaf juni vaart. In werkelijkheid zijn we een paar dagen te vroeg. Vanaf zaterdag vaart de ferry weer.

Running from 26th May 2012 to the 30th September including Sundays, the service operates from 8:00 am to 6:15 pm, and until 7:15 pm in July and August, Monday to Saturday, and from 9:00 am on Sundays.
The ferry leaves Cromarty on the hour and half-hour, and leaves Nigg at quarter to and quarter past the hour.
The Cromarty Ferry is part of the National and North Sea Cycle Routes and the Pictish Trail which links sites of archaeological interest dating back to before the ninth century A.D.


Dat betekent dat we de alternatieve route moeten nemen via Dingwall. De weersomstandigheden doen haast zuid frans aan. En dit schijnt nog tot en met maandag te duren. En dat terwijl terwijl ik morgen de noordkust van schotland bereik. Ik besef dat ik weer gigantisch veel mazzel heb met het weer. Ik kon vandaag zelfs in korte broek rijden. Ik ben nu in Lairg en morgen nog een dag richting het noorden en dan gaat het verder via de westkust.
gr.bertus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten