donderdag 7 juni 2012

'very well done'

Van Glencoe fiets ik naar Kinlochleven. Ik denk slim te zijn door een stuk af te snijden via de West Highland Way. Dit stuk was me door de mountainbikers in Fort Augustus afgeraden. Na in Kinlochleven nog wat informatie te hebben ingewonnen, waag ik het er maar op. Nadat ik al een eind had geklommen, met het nodige duwwerk, neem ik een verkeerde afslag, die me naar een stuwdam brengt. De weg terug rijd ik over de behuizing van de kabels. Het is vlak en ziet eruit als een fietspad. Bij de splitsing pak ik het goede spoor weer op, maar de West Highland Way is i.t.t.de Great Glen Way geen gravelpad, maar een heuse wandelroute. Om een lang verhaal kort te maken: ik ben vier en half uur bezig geweest om ongeveer 6 mijl te overbruggen. Toen ik op het hoogste punt was aangekomen zei een man tegen mij "very well done". Waarop ik antwoordde, met een brede grijns, "or very stupid". Het uitzicht was inderdaad de moeite waard zoals veel wandelaars mij beloofd hadden. Overigens spreek je te voet nog meer mensen dan op de fiets. Maar dit had waarschijnlijk meer te maken met het feit dat ik een fiets met bagage op een wandelroute omhoog aan het slepen was. Geen wonder dat de laatste km's vals plat naar Tyndrum niet zo soepel meer gingen. Inmiddels zit ik in de regen en dit weer houd waarschijnlijk de komende 2 dagen aan.

gr.bertus

West Highland Way

Geen opmerkingen:

Een reactie posten