woensdag 6 juni 2012

Terugweg en kleine balans opmaken

Vanmorgen zat ik opnieuw redelijk vroeg op de fiets, omdat ik door de zon de tent werd uitgebrand. Als ik eenmaal met het pontje van Fishnish naar Lochaline ben overgestoken verdwijnt de zon achter de wolken. Mijn neus vind dat niet erg, want die is weer tot bloedens toe verbrand. De route van Lochaline tot aan Ardgour is weer van uitzonderlijke schoonheid. Met het pontje steek ik weer over naar Corran en fiets door naar Glencoe, alwaar ik de camping op zoek. Vreemd genoeg is, ondanks de bewolking, de temperatuur zeer aangenaam. Langzamerhand word het tijd dat ik mijn route zo ga plannen dat ik volgende week op tijd in Newcastle ben. Jammer, ik heb het idee dat ik net een beetje in mijn element kom. Schotland is overigens een zeer aangenaam fietsland. Genoeg plekken onderweg waar je even een bakkie kunt doen en dus helemaal niet zo verlaten als men mij vertelt heeft. Er moet wel een beetje gewerkt worden op de fiets. Voor de meeste fietsers die ik ken zal dat geen probleem op leveren, die weten meestal wel waar hun grens ligt. Het weer wat ik tot nu toe heb gehad is natuurlijk niet representatief voor Schotland, want je zal maar drie en halve week in Schotland fietsen met slechts een dag regen ....

gr.bertus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten