zaterdag 2 juni 2012

Naar Fort Augustus

Op de weg van Shield Bridge naar Fort Augustus heb ik de wind tegen en moet ik ook nog eens voortdurend klimmen. Hoewel het soms lijkt alsof de weg daalt. Gezichtsbedrog zo blijkt al gauw. De weg voert langs de"five sisters", een rijtje bergen die veel wandelaars op een dag lopen. Ik maak een ommetje via Invermoriston. Maar de laatste 15 mijl rijd ik tussen de bomen. Een oer saai stuk. Vanaf Invermoriston volg ik de Great Glenn Way, een route over een bospad. Ergens mis ik schijnbaar een bordje en voordat ik het weet zit ik weer op het asfalt. In Fort Augustus zoek ik de camping op. Fort Augustus is zeer toeristisch en een bijzondere plek, omdat hier vier sluizen achter elkaar liggen. Ik heb wel twee kastelen gemist, maar had geen zin daarvoor om te rijden. Wel knap van de Schotten dat ze met de mythe van het monster van Loch Ness geld kunnen verdienen. Met een heus informatiecentrum. Over lucht verkopen gesproken. Ook daar ben ik overigens niet geweest. Morgen fiets ik waarschijnlijk maar tot Fort William. Dit keer probeer ik het spoor niet bijster te raken op de Great Glenn Way.

gr.bertus.
p.s.morgen probeer ik even wat foto's te uploaden


Geen opmerkingen:

Een reactie posten